Generalny remont silnika.

Zdarza się czasem, iż silnik odmówi posłuszeństwa. Nie mówimy tu o banalnych dysfunkcjach rodzaju wypięcie się jakiegoś receptora, lecz o właśnie tych poważniejszych wypadkach. Zużyte panewki, pierścienie tłokowe czy inne elementy o analogicznej randze prorokują nam wyłącznie jedno: odnowienie silnika. Tą czynność przeprowadza się w dzisiejszych czasach co chwila rzadziej, albowiem taniej jest nabyć nowy silnik czy też samochód, niż reperować wiekową jednostkę napędową. Jednakże jeśli jesteśmy właścicielami jakiegoś zabytkowego pojazdu, powyższe nie wchodzi w rachubę.

Remont rozpoczyna się od wyjęcia silnika z auta i rozebrania go na części. Postępuje się tak aż do czasu, gdy na stole pozostanie sam blok. Należałoby na tym etapie przeprowadzić wyrównanie powierzchni cylindrów, by zdobyć lepszą szczelność na nowych pierścieniach. Później wymieniamy wszystkie łożyska ślizgowe będące w jednostce napędowej. Zwłaszcza dotyczy to tak zwanej góry silnika, czyli elementów znajdujących się w głowicy. Łożyska wałków rozrządu, popychaczy zaworowych i cała resztka muszą zostać wymienione na nowiutkie.

łożyska ślizgowe

łożyska ślizgowe

Dalsza część roboty to polerowanie wału korbowego, a najlepiej zmiana na absolutnie nowiutki. Instalując nowy wał oraz tłoki wypada zastosować nowe panewki, a również wymienić tuleje ślizgowe będące w podporach wału. Nadal montujemy nowe tłoki, przedtem montując na nich pierścienie, po czym zostaje nam już jedynie zespolić korbowody z wałem. Dalsza część profesji to kompletacja silnika do kupy, a następnie próba olejowa. Do przewodów smarowniczych podawany jest olej pod ciśnieniem, a później obracając wałem korbowym kontroluje się, czy ciśnienie trzyma się na pożądanym pułapie. Jak całość jest w porządku silnik wolno zamontować na nowo w samochodzie. Pamiętajmy aby pierwsze nieco tysięcy kilometrów przejechać bez wciskania gazu w podłogę, albowiem wyremontowany silnik musimy dotrzeć, podobnie jak kupując nowy wóz.

Post Author: Rymarski